fredag 13 juni 2008

Anders förklarar och undanhåller fakta

Har du försökt påverka Folksams förvaltare att köpa aktier i Boliden?

- Nej, det har inte hänt. Jag har inte på något sätt påverkat någon på Folksam att varken köpa eller sälja. Om ni påstått något av insiderkaraktär om mig kommer jag att begära att Finansinspektionen granskar det.

I intervjun med E24 säger Anders Sundström att uppgifterna i E24 om att han därefter satte sig i Bolidens styrelse inte stämmer.

- Det stämmer inte, jag satt ju i Bolidens styrelse innan jag hamnade på Folksam.

Men det är en sanning med modifikation. När Anders Sundström blev vd i Folksam i september 2004 lämnade han sin styrelseplats i Boliden. 2005 gick han åter in i styrelsen. Kort innan han återinträdde hade tidigare storägaren Outokumpu, med 16 procent av innehavet, sålt sina aktier i Boliden.
Skriver e24.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar