torsdag 17 juni 2010

Folksam följer bara sina rutiner

Att Folksam livnär sig på att köra över folk framgår lite här och var på nätet.
Postat av Ej inloggad MaxXximilian den 17 jun 2010 kl 03:21
Försäkringsbolag är lagliga kriminella.
Folksam betalade inte en enda krona till mig efter att jag blev knivöverfallen och nästan mördad. Jag var nykter och låg på sjukan i i vecka, gick på kryckor i 3mån. Har fortfarande känselbortfall i benen.
Har gjort det till min livsuppgift att berätta min historia för alla jag känner och kommer i kontakt med. ittils har ca 20pers på 5 år sagt upp sina låtsas-försäkringar hos folksam tack vare mig.
Säger inte att något annat bolag är bättre, dom är samma ski*^'t mer eller mindre.
Klippt från GT/Expressen om en annan tragisk båtolycka med ett annat f-bolag som har lärt sig av Folksam som går i bräschen för att sko sig på andras olycka.

2 kommentarer:

  1. Folksam är skitbra OM du har bilens trafikförsäkring där: Om du skulle ställa till med något i trafiken och du vållar skada på någon annan så kommer Folkskam stå på din sida och påstå att du inte gjort något fel. Skitbra - men bara om du enbart behöver trafikförsäkring.

    Fast jag vet inte om jag skulle kännas bekväm med att orsaka en olycka och sedan inte göra rätt för mig. Även om mitt försäkringsbolag påstod jag var oskyldig så skulle det ju antagligen vara uppenbart för alla andra hur det låg till.

    En kille jag känner fick sin värmepump sönderfrusen i vintras - det är ingen försäkringsskada enligt Folksam; "En värmepump kan inte frysa sönder."

    För många år sedan drabbades en tjej jag känner för en vindsstöld. Hon tyckte Folksam var görbra och ersatte henne utan krångel; flera hundra spänn. Att jag tyckte hon skulle akta sig för Folksam höll hon inte alls med om - två år sedan blir gubben hennes av med bilen. En bil värd ca 50000:- som han lagt ned mycket jobb på att göra iordning, då var man inte alls lika snälla. Istället påstod de att han antagligen stulit bilen själv och försökte luras med hänvisning till att han 20 år tidigare när han var i mopedåldern varit inblandad i en bilstöld. Att han inte varit inblandad i något sedan dess och i övrigt hade en ordnad ekonomi och ingen som helst anledning att försöka lura ett försäkringsbolag på pengar kunde man inte förstå.

    Om du inte har Folksam idag - skatta dig lycklig.
    Om du har Folkskam - byt så snart du kan
    Om du har Folksam och drabbats av försäkringsskada - bit i hop, ta det som en man och gå vidare, det är meningslöst att ödlsa tid på att försöka få rätt.

    Okej, andra försökringsbolag är inte heller lätta att tas med alla gånger, men inget av dem är så konsekventa som Folksam.
    En folksamförsäkring är bortkastade pengar.

    SvaraRadera
  2. Folksam är bra, ordning och reda, klara regler.
    Vi hade hemförsäkring och reseförsäkring hos dom tidigare.
    Min fru var på väg till Paris över en weekend med en väninna,
    på Stockholmscentralstation (efter en kort tunnelbaneresa hemifrån) fick hon en stroke.
    Några månader senare, när hon började återhämta sig och vi kunde börja tänka klart igen,
    ansökte vi om ersättning för "kostnader för outnyttjad resa på grund av akut sjukdom"
    Vi fick avslag rakt av.
    Det visade sig nämligen att resan inte "kunde anses vara påbörjad" bara för att hon hade packat resväskan och lämnat hemmet.
    "Hade hon hunnit fram till Arlanda hade saken hamnat i ett annat läge",
    upplyste handläggaren mig om.

    Så jag är skitsur på min käring fortfarande "kunde du för fan inte hålla dig till Arlanda", "där rök fyra papp till ingen nytta" brukar jag säga

    SvaraRadera