lördag 17 oktober 2009

Kvotering är för veklingar

Chefen för Etisk analys med ansvar för Corporate Governance i Folksam Carina Lundberg Markow har tydligen ett hjärta i behåll. Läs följande läsarkommentar i hennes blogg:
Du är tydligen chef ansvarsfullt ägande Folksam. Då tycker jag för det första med anledning av ”ansvarsfullt ägande” skall göra rätt för den titeln.
Läs gärna en insändare av en klok person NSD idag 27 mars.
Detta med anledning av att du så starkt påstår att i Folksam förekommer minsann inga bonusar.
Tja, i insändare kunde man läsa att VD Anders Sundström med sin mycket ringa utbildning /enligt insändaren/ tjänar 5 miljoner kronor per år – betydligt mer än vår statsminister.
Ja – vem behöver då några bonus? VAD tjänar du?

På tal om ”ansvarsfullt ägande” så tycker jag då och flera med mig att du för det första skickar mig din e mail adress så jag får berätta en del saker hur Folksam agerat mot en gammal människa. hur han ignoreras av både handläggare och VD Anders Sundström.
Hur han hånats i telefon av en kvinnlig skadechef i Umeå.
Hur den ene säger si och den andre så.
Det är förövrigt en kund sedan 66 år och som faktiskt var med och byggde upp Folksam då du kanske bara var en baby...
Läs mer här.